måndag 11 januari 2010

Tid

Ett oväntat avgassystemshaveri och ett ovanligt bra kollektändamål (Uppsalas stadsmission) gör att vi just nu äter ovanligt mycket förrådsmat. Börjar bli tunt i lagret men plånboken blir inte tjock ännu på 14 dagar. Tyvärr så äts tiden också upp ganska så snart när man promenerar till affären istället för tar bilen. Men egentligen är nog det också ett räknefel. Att gå till en något större affär tar 20 minuter. Att åka till en större tar nog närmare en kvart. Dessutom så fick jag en promenad på köpet. Men nu så skall jag ta en tur till i alla fall en timme för att möta upp fästmön. Så nu åts tiden för städning upp.
Köpte ett par nya hörlurar på Clasisjön och provade min gamla mp3-spelare. Den fungerar utmärkt som radio. Dyr när jag köpte den och nu förvandlad till en radio att ha när jag rör på mig eller i BOBen. Man har gjort många dåliga affärer i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar