onsdag 2 juni 2010

Blodomloppet

Min fästmös jobb var anmälda till blodomloppet i Uppsala. Men när det närmade sig springdag så blev alltfler sjuka. Väldigt konstigt det där. Men tur för mig som faktiskt fick ärva en startplats. Jag har aldrig sprungit i något lopp förut så det var en spännande upplevelse. Nästan 8000 människor som ger sig iväg i tre omgångar. Och jag kan faktiskt bara säga en sak och det är att citera slipknot; sheople Equal Shit. Jag skulle inte vilja hamna på motorvägen ut ur Uppsala med de här människorna bredvid mig.
Men, det var första gången jag sprang 5 kilometer. Och det gick på 31 minuter. Inte så illa pinkat då jag inte var slutkörd när jag kom i mål. Till hösten hoppas jag på att kunna springa en mil. Kanske med packning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar