onsdag 25 april 2012

Omläsning av Patriots

Jag fick tillbaka min kopia av Patriots av J W Rawles i påskas. Jag började läsa om den igår. Har svårt att sova för tillfället och det var kanske en dum idé att läsa den här boken då. Men den är fiktion, och det är bra. Sen kan man inte annat än älska sådan här dialog.
Mike raised an eyebrow and asked, "So you really think that they´ll make it here? You know, if they had a chance to make it out in a car, the´d be herte bynow. They could be on foot by now, or worse. You saw how dan´s rig got shot up. That´s pretty strong evidence that we´re in a world of hurt." Todd Gave Mike nelson a glum look. "I know mike, I know. At this point though, all we can do is hope and pray. Care to join me?" They kneeled and bowed their heds.
Det som slog mig på tåget till jobbet var när de diskuterade avgörande händelseförlopp. Händelser i världen som triggar gruppens evakuering. Nu har jag ingen grupp att evakuera med. Men väl en fru. Och vi har pratat igenom villken plats vi skall ta oss till i händelse av att... Ja jag vet inte. Att någonting skulle hända som skulle få oss att bli tvugna att ge oss iväg. Vi borde göra ett informationspaket med alternativa vägar ut ur stan, vad vi skall packa med oss, viktiga telefonnummer och sådant. Kanske en del saker som just skulle kunna trigga en evakuering. Inte för att planen skulle behöva genomföras utan för planerandets skull. Du har inte tänkt färdigt innan du formulerat dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar