tisdag 5 februari 2013

Den enes skräp

Jag hittade lite skräp i ett av vindskydden i vår backe. Blev att fundera på vad jag skulle kunna använda om jag hamnade i en nödsituation... Första skräpet jag hittade var två tomma ölburkar, en engångsgrill och en halv flaska fryst senap. Perfekt tänkte jag, aluminiumburkar till att smälta snö i och sedan koka vattnet. Engångsgrillen har en ställning av tunn metalltråd och ett galler jag kan använda. Själva grilldelen får bli signalspegel. Eller austronatsula kanske. Jag blev nyfiken, vad fanns i de andra vindskydden. Jag hittade en två sopsäckar, en tom och en halvfull med spännande skräp. En halv pulka, (den andra halvan tog jag med och kastade redan i måndags) en petflaska, en till engångsgrill och många tomma korvpaket och ölburkar. I ett annat vindskydd hittade jag tidningsåtervinningen, två halvfulla petflaskor och så högvinsten: toaletpappersrullen.
Så vad kan det här användas till då? Jo pulkan får kanske bli snöspade, petflaskorna får bli flaskor. Med varmt vatten i blir de värmare till kvällen och vatten behöver man alltid dricka. Tidningarna kan bli extra isolering. Snötäcket är väldigt djupt här så jag pulsade iväg till någonting som såg ut som ett lämpligt hål. Jag vet inte om det var så bra men det finns i alla fall en del granar här i området som.man kan krypa ned under. I senaste blåsvädret blev det dessutom ganska mycket grenar och annat som numer ligger på marken.

Kan du komma på något annat sätt att använda det här skräpet på?

För övrigt, vem tar med sig en engångsgrill till en plats där det finns fyra eldplatser och tillgång till ved..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar