tisdag 14 oktober 2014

Att stå rustad

Jag har en vecka av kurser. På lite olika ställen i landet. Som tur är så åker jag bil och är inte utsatt för SJ:s nyckfullhet. Just nu är jag på bibelskola. En blandad samling människor från olika samfund av olika åldrar. Men ganska många unga. Man kan ju tänka sig att det  bara blir gamla testamentet men vid frukost och andra måltider pratar vi mycket om annat. Och som vanligt så börjar dra igång om miljö och peak oil. Med resultatet att människor börjar berätta.
"Ja men mina svärföräldrar har en liten stuga i skogen med vedspis och en liten åkerlapp så ditt skall vi när det blir kris"
Jag har då inte hjärta att berätta för dem att det antagligen är för sent att börja odla potatis när ryska zombies och ebola står i farstun. Tanken är tänkt hos dem i alla fall och när någon annan berättar om hur hon handlar var annan vecka och bara köper lite mjölk och frukt däremellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar