torsdag 6 augusti 2009

Tillbaka efter sommaren

Jag fick ett PM på Swedis survivalist som tyckte att det var lite torka på bloggen.

Det är alltid trevligt med någon som uppskattar vad man gör och ger en spark i ändan när man inte gör det.

På de sju veckor jag och min fästmö haft semester i sommar har vi varit i Uppsala fem dagar. Det är inte klokt. Vi har levt i en väska. Eller rättare sagt, flera. Det senaste projektet som roddes i land var en konfirmandgrupp vi vandrade i Jämtlandsfjällen med i tio dagar. Jungdalen – Helags – Sylarna – Blåhammaren – Storvallen

Mycket lärorikt, om mig själv och om andra.

Till exempel så är vi survivalister en speciell sorts människor.

I 14-åringarnas packning har vi hittat fullstora schampo-flaskor, hårspray, smink och en plattång. Inte en flacktång för att laga saker utan en elektrisk man plattar sitt hår med!

Jag kan dock acceptera att de handlat godis för 3-400 kronor per person. De behövde antagligen sockret för att överleva. För det har varit +3 grader, 15 sekundmeter och regn den mesta tiden vi gick. Och då konstaterade jag ganska så snart att mitt regnställ inte var det bästa längre. Men man lär fortsätta ändå.

Oturligt nog gav min ryggsäck upp också. Den borde klarat 22 kilo men var slut efter fem dagars vandring. Visserligen får jag antagligen byta den och då kommer jag ta en likadan som min fästmös. Hennes Haglöfs har klarat 40 dagar i fjäll och skog samt 200-talet resor på tåg och i bil och det enda som gått sönder är snöret i en dragkedja. Där kan man prata kvalité.

Min Haglöfs förstärkningströja var för övrigt helt fantastisk. Tillsammans med alla andra funktionsplagg. Så nu är jag på jakt efter kalsonger som inte är i bommull.

Så nu kommer jag att lägga en lapp på min BOB där det klart och tydligt står vad jag skall byta ut för persedlar om jag hinner. Har jag tio minuter på mig innan flyktbilen går är det bättre att plocka ut de sekunda varorna och ta med kvalitén.

Och apropå semester så är det stort läger i Uppsala i helgen där jag har ett finger med så vi får se om det blir någon aktivitet innan nästa onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar