fredag 15 oktober 2010

uppdatering

Länge sedan jag uppdaterade någonting. Mest av bekvämlighet antar jag. Har bytt arbetsgivare och jobbar numer på annan ort. Vilket gör att jag har lite drygt två timmars restid till och från arbetet. Men tack vare förstående arbetsgivare jobbar jag istället bara fyra dagar i veckan. Kväll två av dem vilket gör att jag behöver sova kvar två nätter i veckan.
Att jobba så sent gör också att jag har prioriterat andra saker än att blogga på kvällarna. Och när jag är hemma är det andra saker än datorn som lockar…
Nu skall man inte se pendlandet som bara någonting negativt. Eftersom min fästmö kommer ifrån orten gör det här att vi spenderar betydligt mer tid här. Vilket får till följd att man en fredagskväll kan ha två grytor på ved(!)spisen. En med älgbiffar som skall avnjutas med Whiskeysås och palsternackspuré och i den andra står en ”Biff Bourgogne” på älg, hemrökt fläsk och trattkantareller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar