fredag 5 juni 2009

En mans skräp, en annan mans skatter

Har varit på en utbildningsresa till Hälsingland mellan torsdag och fredag. Mina reskamrater blev väldigt förvånade över allt ”skräp” jag bar med mig. Och nog har det blivit lite skräp allt. En vattenflaska, nötter, multiverktyg, ja en hel del ”skräp”. Men jag har faktiskt användning för det då och då. Jag skall gå in mer på det senare.

När jag var och handlade senaste gången så plockade jag upp lite mat till boben. Blå bands vildmarksvariant köttfärssås med makaroner och pasta med kyckling. Helt vanlig frystorkad mat, jag tror inte att den går att tillaga utan att koka i 5-10 minuter. Men de kostade 27 kronor per förpackning och det var väldigt humant.
Det betyder nämligen att jag hittills har lagt ned 54 kronor. Jag skall komplettera med någon form av kök nästa vecka. Jag har sett ett som jag tror skulle passa utmärkt.

Jag vill också passa på att tipsa om Despiertos blogg leva efter 2012. Jag misstänker dock att de flesta som läser redan känner till honom. Men talar man survivalism i Sverige så förtjänar han att nämnas.

3 kommentarer:

  1. Var hittade du blå bands frystorkade för ca 27 kronor?

    SvaraRadera
  2. COOP forum på Boländerna. De hade fyra sorter som var billiga. Jag har inte tittat om datumet var kort eller så dock.

    SvaraRadera
  3. Fan, vad vidrig Blå Band är... Tror nästan hellre jag svälter.

    SvaraRadera