torsdag 5 november 2009

Bilstereo

Har bevisat mitt tekniska kunnande. Bilstereon har varit död länge och jag har dragit mig för att ta tag i det hela. Men så var jag på Biltema och köpte spolarvätska och passade på att köpa en ny bilstereo. Och den blev inte ens liggandes i hallen länge utan idag monterade jag den. Dagen efter inköp. Och det tog bara 20 minuter eller något. Krävdes lite funderande, bortmonterande, filande och inpassande. Och helt plötsligt satt den där och lyste hemtrevligt blått. Och jag besparade mig ett dyrt besök på bilverkstad för att åtgärda det hela.
Nu behöver jag bara bemästra betongborrandet så kan jag vara riktigt nöjd med mig själv.

Min fästmö har återigen blivit imponerad över vad vi faktiskt har i förråden. Men hon tyckte det saknades socker. Och har gjort slut på 6 förpackningar mjöl på kanske två månader. Så det är dags att fylla på igen.

5 kommentarer:

  1. Inte för att regna på din parad, men själv kommer jag inte att köpa biltemastereo igen, har varit missnöjd med de två jag haft. hoppas att du har bättre tur. Bra att våga göra bytet själv.

    Bra ju mer du får med flickvännen på dina Preps, kanske snart dags att skaffa en kvarn och helt vete?

    SvaraRadera
  2. Grattis! Det är roligt att stå inför tekniska problem och sedan kunna konstatera att man fixade dem! Men jag hoppas att du inte går i fällan och definierar din manlighet som samma sak som att vara tekniskt kunnig.

    (säger hon som är tekniskt kunnig och upplever att många killar känner sig väldigt hotade av det)

    SvaraRadera
  3. sprithitler: Jag går i tankar på att köpa kvarn, vad rekommenderar du? Har du egen som du använder?

    SvaraRadera
  4. Nej jag riskerar inte i att definiera min manlighet i tekniskt kunnande. Manlighet mäts i mängden hår på bröstet.
    Men jag brukar inte beskriva mig själv som överdrivet teknisk och praktisk. Att bara ge mig i kast med att pilla på bilen är imponerande. Biltemas stereo är nog ingenting jag rekommenderar. Lite väl plastig i sitt utförande. Men vi tänker på en Peguot 207 diesel eller en Toyota Prius så den kommer inte att vara mitt problem för alltid.

    Spannmålskvarnen står långt ned i prioriteringslistan nu. Jag vill ha en manuell köttkvarn samt eventuellt kvarntillsatsen till hennes Kitchen Aid. Men det är lite svårt att motviera det inköpet nu. Men beroendes på vad för konsistens våra 14 kilo lamm kommer i kanske man måste göra ett inköp.

    SvaraRadera
  5. Ylven,jag har ännu inte köpt någon kvarn, men funderar på en porkert, sannolikt med stålkvarnverk.
    En som vet bättre vad gäller kvarnar är Skogsbonde på Swedish survivalist.

    SvaraRadera