fredag 6 november 2009

Inköpslista

Min kära fästmö fick för ett tag sedan skriva en önskelista på vad hon vill ha i mobförrådet.
Jag återger den som den står skriven:
Choklad
O´boypåsar
Vetemjöl
Rågsikt
Majs
Stora vita bönor
Tamponger
Havregryn
Matolja
Salt (man vill ju inte ha det som i Jerichos grannstad)
Fizzyflaskor
Vin

Själv har jag lagt till följande:
Torrmjölk
Socker
Mandarinklyftor
Persikor
Päron
Ananas
Bulgur
Kronärtskocksbottnar
Oliver
Kakao
Ris
Linser
Kaffe
Tonfiskkonserv
Vita bönor i tomatsås
Knäckebröd
pasta
Havrebas (samma funktion som grädde men lång hållbarhet i rumstemperatur)
Savetter (Begränsade tvättmöjligheter)
Engångstallrikar och bestick (du vill inte diska på det lilla vatten du har)
Stearinljus
Tändstickor
Rödsprit
Toalettpapper

Så nu är det bara för mig att trycka på skriv ut och ta med mig inköpslistan till affären nästa gång det är storhandling.

3 kommentarer:

  1. Ta bort tampongerna så låter det som mitt skafferi...

    SvaraRadera
  2. Ta bort tampongerna och ersätt med menskopp...den bästa uppfinningen jag testat....man kan glömma bort att man har mens :D
    http://off-grid.se/category/ekologiska-produkter/menskopptygbinda

    SvaraRadera
  3. Eftersom det inte är jag som har mens så lagrar jag det hon vill använda och roterar.
    Just nu existerar dessutom inte alla föremål på listan i fysisk form i skafferiet. Men det är ju egentligen inte mer än 1000 kronor och en timme på Coop så står det mesta där.

    SvaraRadera