fredag 27 januari 2012

Billigt elverk på jula.

Jula har rea på ett elverk. 2000w för 1795 kronor... Hur skall jag lyckas övertyga hustrun till att vi behöver det här? Kanske be hennes pappa topsa henne om att det är extrapris på elverk, någonting som alla hushåll med en frys full av kött måste ha...
Ja, jag tror jag är någonting på spåren här, vi har ju faktiskt kött för ett pra tusen i frysen. Ett strömabrott vore ju inte nyttigt för den sidan av privatekonomi.

Dumt beslut att ta klockan 22 i villket fall som helst.

Ledig dag idag. Så vi gjorde någontign åt de tomma förråden här hemma. Lite basvaror som ökar hushållets uthållighet med några dagar. 8 paket nudlar, 3 kilo pasta, 4 konserver tonfisk, 4 konserver körsbärstomater, några burkar med konserverad frukt, en pastasås och så någon ny färdig pastarätt på påse. Pasta carbonara för 11 kronor. Kan bli bra att ha ett par liggandes i någon väska om den är god. Det blev också hudlotion, tvättmedel, tvål och sådana saker.
Var på apoteket också. Jag vaknade nämligen inatt klockan 03 av att jag drömt mardrömmar. Jag drömde att jag hadde fått löss... Och de la ägg i min mustasch! Det var svårt att somna om med vetskapen om att vi inte har en luskam hemma. Men för 19 kronor så är det hålet i förberedelserna tillbommat. Och med tanke på hur mycket löss som finns idag, tänk då på hur många det skulle finnas i flyktingläger och annat efter TSHTF.
Det andra viktiga inköpet var en febertermometer. Digital sådan... Det har sina för och nackdelar, den visar temperaturen med en tiondels decimal. Men den kan få slut på batterier och det antagligen när man behöver den som mest. One is none så det får kanske bli en analog vid tillfälle. Nu så fanns det bara en sort på apoteket vi var in på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar