fredag 20 januari 2012

Har du junk i din trunk?

Tog fel på ett möte idag. Rätt dag, fel vecka... Jaja, en buss gick ju efter 20 minuter. Trodde jag... Bussen kom inte och trafikupplysningen lade på i örat på mig. Tack x-trafik.
Så jag fick ta det tåget som jag ursprungligen tänkte ta när mötet var slut och spendera ytterligare 50 minuter i en stad med stängda affärer. På tåget tänkte jag skriva lite utkast till inlägg, titta igenom strategidokumente över årets förberedelser. Få upp blocket var inte svårt. Och jag vet ju att jag har minst två pennor i väskan. Men att få upp dem! Jag fick gräva länge innan jag till sist kände en. Att få upp den var ett projekt i sig där den låg pressad under böcker och kläder...

Min ryggsäck är kanske inte så strukturerad. Det är en Tasmanian Tiger som jag köpt begagnad. Den bästa ryggsäcken jag ägt. Ordentliga axelband, brett höftavbärarbälte, bröstspänne, dubbla kompressionsremmar på bägge sidor. Kanske lite för taktisk i sin gröna härlighet och med mollefästen på ryggen.
Men så var det det här med organisering... Huvudfacket har en liten avdelning för vätskesystem. Men den urbana preppern har sin laptop eller i mitt fall, sin skrivskiva, där. Och så är det två mindre fack på framsidan. Fullproppade med bra-att-ha-saker. Och så är det det här med att ha en stor ryggsäck. Jag tror att huvudfacket slukar 40 liter. Den fungerar då i alla fall utmärkt som övernattningsväska om man skall åka bort över helgen. Och i dagsläget har jag nog faktiskt bara stoppat ned mer saker i den och inte tömt den sedan långt innan jul. Vilket gör att jag har mössa, vantar, halsduk, ett par långkalsonger, tre frukter, matlåda, gårdagens tomma matlåda, nästan en liter dryck, en påse torkad frukt, två böcker, mobilladdare, en gammal lönerapport, manus till ett julspel, två tuber handkräm, ett munspel... Ja som ni förstår så är kanske inte alla saker helt livsnödvändiga. Men hur skall man göra för att få ordning på sin väska?

2 kommentarer:

  1. Jag använder mig av ziplock-påsar ( http://www.toppits.se/detail_d1_produkt_sv,2421,538.html ) för mindre grejjor, så som extra strumpor ,lättare underställ, kablar mm.
    Till större saker använder jag TasmanianTigers vattentäta säckar.
    /Pastorn

    SvaraRadera
  2. Jag borde nog träna mig lite i att packa lättare... Och uppenbarligen titta på var man kan köpa bra ziplock-påsar.

    SvaraRadera